TAGLINE

TAGLINE

Tuesday, January 31, 2017

PENGARAH-PENGARAH SYARIKAT DIDAKWA GAGAL MENGEDARKAN NOTIS MESYUARAT AGUNG YANG MENGANDUNGI KENYATAAN DALAM RESOLUSI YANG DICADANGKAN OLEH AHLI YANG MEMPUNYAI LEBIH 5% JUMLAH PEGANGAN SAHAM

GEORGETOWN – Pengarah-pengarah Syarikat Multi-Usage Holdings Berhad mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret hari ini terhadap satu pertuduhan gagal mengedarkan notis mesyuarat agung yang mengandungi kenyataan dalam resolusi yang dicadangkan oleh ahli yang mempunyai lebih 5% jumlah pegangan saham.
Ang Hwei Chyn, Ang Kim Cheng @ Ang Teng Kok dan Cheah Chin Huat, membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Tuan Mohamad Amin Bin Shahul Hamid.

Bagi pertuduhan tersebut, Ang Hwei Chyn, Ang Kim Cheng @ Ang Teng Kok dan Cheah Chin Huat didakwa telah gagal mengedarkan notis mesyuarat agung yang mengandungi kenyataan dalam resolusi yang dicadangkan oleh ahli-ahli yang mempunyai lebih 5% jumlah pegangan saham Syarikat Multi-Usage Holdings Berhad melalui surat bertarikh 27 April 2015 untuk dikendalikan dalam Mesyuarat Agung Tahunan Syarikat.

 Ang Hwei Chyn, Ang Kim Cheng @ Ang Teng Kok dan Cheah Chin Huat didakwa melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 151(1)(b) Akta Syarikat 1965 yang membawa hukuman denda RM10,000.00 jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dijalankan oleh Pegawai Pendakwa daripada SSM Mohamad Azies Han Bin Mohd Fadzil dan Ang Hwei Chyn, Ang Kim Cheng @ Ang Teng Kok dan Cheah Chin Huat diwakili oleh Cik Siti Nurzafirah dari Tetuan Maslina Yee & Partners.

Tuan Mohamad Amin Bin Shahul Hamid menetapkan 22 November 2016 untuk sebutan semula kes.

Sumber: Suruhanjaya Syarikat Malaysia

Tarikh: 31.01.2017